Een opMERKelijke terugblik op 2019!
Vier merken in een nieuw jasje
Het was een indrukwekkend jaar, 2019. Bij DESTIL B.V. stond deze voor een groot deel in het teken van een volledige re-branding van haar merken en bedrijven. Zo werden Laman en Nomag samengevoegd en omgetoverd in DEXIS Netherlands, werd bij Wiek de Laat Beveiliging de professionaliseringsslag doorgezet met een nieuw logo en hippe slogan en zagen DESTIL én Kroon achter hun namen het merk Prolians toegevoegd worden. Dit alles om helderheid en eenheid in een verscheidenheid aan bedrijven met verschillende activiteiten te krijgen. Maar wat is er het afgelopen jaar achter de schermen allemaal gebeurd? En wat brengt zo’n rebranding nu eigenlijk met zich mee?
Het leek ons leuk om even terug te blikken en de balans op te maken met wat feiten en cijfers op een rij:
- We bouwden 49 vestigingen om naar de nieuwe huisstijl.
- Onze partner bestickerde in totaal 59 voertuigen waarvan 13 vrachtwagens, 1 bakwagentje, 23 servicebussen en 22 personenwagens.
- We vervingen in het totaal 62 spandoeken en reclameborden in de winkels.
- We fleurden de entree van Wiek de Laat op met een super chique moswand mét logo.
- We openden een nieuwe DESTIL-DEXIS (combi)vestiging in Amsterdam.
- We kochten onze eerste elektrische bakfiets welke onder de DESTIL-DEXIS Express nu al in het centrum van Amsterdam rondrijdt.
De vestigingen
Maar liefst 59 vestigingen zagen hun gevel een flinke update krijgen afgelopen jaar; 31 van DESTIL Prolians, 6 van DEXIS Netherlands, 1 van Wiek de Laat Prolians en 11 van Kroon Prolians. Tussen de bedrijven door openden we ook nog een nieuwe vestiging in Amsterdam waar we een splinternieuw concept lanceerden; namelijk een combinatie van DESTIL en DEXIS in één pand inclusief de mogelijkheid om jouw producten met een elektrische fiets op de (bouw)locatie te laten leveren in Amsterdam! Met deze winkel erbij staat de teller op een totaal van 59 vestigingen die fris aan het nieuwe jaar kunnen starten.
En wat komt daar nu bij kijken, het ombouwen van die panden? Nou een heleboel! Gevels, posters, bordjes, zuilen, matten, vlaggen en schapaankleding álles moest omgetoverd worden naar de nieuwe stijl. Bij Wiek de Laat werd er zelfs een heuse moswand gerealiseerd in de entree om het logo een échte eyecatcher te laten zijn in het pand. Kortom, we hebben niet stil gezeten.
De voertuigen
En dan heb je nog een compleet wagenpark dat nieuwe bestickering nodig heeft. Tja, hoe pak je dat nu aan? Door goed samen te werken! De marketing planning afstemmen op die van de logistiek en vervolgens op die van de bestickeraar en vice versa. In totaal werden er 13 vrachtwagens en 23 servicebussen van zowel DESTIL als Wiek de Laat opnieuw voorzien van bestickering. Naast het ‘grote vervoer’ waren er ook nog wat personenwagens die een update nodig hadden. Dus, werden er nog eens 22 personenwagens voorzien van volledig nieuwe bestickering.
Ready for the future
En dan staat 2020 alweer voor de deur. En beseffen wij ons maar al te goed dat er binnenkort wederom een groot project te wachten staat. DESTIL heeft net vóór we 2019 uit knalden BTN van Ommeren overgenomen. Bedoeling is dat ook dit bedrijf straks over gaat naar de eenduidige D&C stijl. Enough work to do!
|
Sandy van de Ven - Teamcoördinator Marketing |
Ook interessant om te lezen
Het projectbureau van Toen & Nu > De Vestiging Toen & Nu > Internationalisering > Efficiënter werken met afdeling Raam, Deur en Interieur > Het PKVW Keurmerk > De DESTIL Scan App > DESTIL Bouwvrouw > Het ritje van toen naar nu > Interieurbouw bij DESTIL > Ambacht verleden tijd? > De digitale bouwcontainer > Toen en Nu in het magazijn > Letterlijk een kijkje in de keuken > People planet, p... > Waarom loyale klanten belangrijk voor ons zijn en hoe we ze belonen > Samen delen, samen winnen > Langer thuis wonen met DESTIL Homecare > Onze core business is logistiek > Is productiviteit binnen een bedrijf vanzelfsprekend? >TOOLZ 6 - Hoe sterk is jouw (merk)naam? > Rondje DESTIL > What's in a name? > Amarant bij Tilburg - Zuid > Jordens Peters maakt meters > DESTIL heeft een nieuwe visuele identiteit > TOOL 7 - Service > Op pad met keurmeester Paul > TOOLZ 8 samenwerken > Een opMERKelijke terugblik op 2019! > COVID-19 - Dit zijn de maatregelen die DESTIL neemt > Een sprong in het diepe met Timmerman Gert-Jan > Accountmanager van toen en nu > Een dag met onze fietskoerier