Een dag op pad met Keurmeester Paul Verhoof
Hij reist stad en land af om ieder jaar duizenden trappen en machines te keuren en te repareren. Elke dag is weer een verrassing en dat vonden wij interessant! Dus we trokken onze stoute werkschoenen aan en vroegen of we een dag mee mochten met DESTIL Prolians’ Keurmeester Paul. En jawel hoor dat mocht! Dit is zijn dag:
Hij staat om 06.15 uur op, wat nog uitslapen is, want we hebben een klant in de buurt. Paul wil graag om 08.30 uur bij de klant beginnen, dus snel nog even langs Tilburg-Noord om de planning door te spreken. Ook moet de voorraad aangevuld worden met reparatiemateriaal, zoals haspels, kabels, klein gereedschap et cetera. Verder nemen we demogereedschap mee, zodat de klant de nieuwste snufjes en technieken kan testen.
Op naar de eerste stop bij Krijnen! Voor deze aannemer kan Paul de hele week aan de slag. De opdracht is om de gereedschapskisten van alle medewerkers te controleren. Paul krijgt een lijst met de telefoonnummers en namen van alle timmerlieden, zodat hij zelf de afspraken met hun op locatie kan inplannen. Slim! De timmerlieden worden dan zo min mogelijk van hun werk af gehouden!
Paul voert twee soorten keuringen uit: NEN EN 3140 voor elektrisch gereedschap en de NEN EN 2484 voor ladders. Volgens de Arbo-wetgeving moet alles 1 x per jaar worden gekeurd. ‘Is de machine oké, dan krijg je daar een sticker voor en kom ik volgend jaar terug’. Is de machine stuk, voldoet de machine niet meer aan de norm en krijgt hij een afgekeurd sticker. Vervolgens wordt de snoer doorgeknipt zodat ze hem zeker niet meer gaan gebruiken. Ter vervanging geeft hij ze een demonstratiezaag, deze kunnen ze een paar weken uitproberen, totdat ze een nieuwe hebben besteld.
Tussen de klussen door even een bakkie en op naar de volgende klant! Voor de lunch nog even snel langs een ZZP’er. Hij wil graag weten hoe lang zijn machines nog mee gaan. Blijkbaar is dat lastig om te zeggen, want dat hangt af van wat er op de bouwplaats gebeurt, hoeveel uur de machines draaien en wat de belasting is. Dat is nogal wat om in kaart te brengen, dus Paul spreekt met een vertegenwoordiger af dat hij langs gaat om de boel te inventariseren.
Lunchtijd! Waar Paul ’s middags eet weet hij nooit van te voren. De ene keer haalt hij onderweg een visje, deze keer rijden we langs de vestiging om even bij te kletsen en te eten aan tafel. Paul haalt ondertussen zijn goedgevulde koelbox klaargemaakt door zijn vrouw Nicole tevoorschijn en praat de mannen bij over de trends en ontwikkelingen bij de klanten. Goed geregeld die koelbox!
Na de lunch nog even snel een telefoonronde om te kijken waar hij vanmiddag en morgen aan het werk kan. Bij sommige klanten is alles dichtgetimmerd en reist hij al hun locaties af volgens hun planning, bij andere klanten deelt hij zelf zijn tijd in. ‘Ik probeer alles voor de klant en voor mijzelf zo soepel mogelijk te verlopen. Op een goede dag haal ik graag het gemiddelde van 60 à 70 keuringen’. Hoppa, dat zijn er aardig wat! We zijn afgekeurd voor vandaag!
Na zijn werkdag gaat Paul thuis lekker verder met klussen of als het weer mee zit gaat hij vissen. En als dat er niet in zit wordt het Netflixen met zijn vrouw Nicole of zoon Dani met de voetjes omhoog op de bank. Daarna naar bed! Morgen weer een dag.
|
Paul Verhoof - Keurmeester |
Ook interessant om te lezen
Het projectbureau van Toen & Nu > De Vestiging Toen & Nu > Internationalisering > Efficiënter werken met afdeling Raam, Deur en Interieur > Het PKVW Keurmerk > De DESTIL Scan App > DESTIL Bouwvrouw > Het ritje van toen naar nu > Interieurbouw bij DESTIL > Ambacht verleden tijd? > De digitale bouwcontainer > Toen en Nu in het magazijn > Letterlijk een kijkje in de keuken > People planet, p... > Waarom loyale klanten belangrijk voor ons zijn en hoe we ze belonen > Samen delen, samen winnen > Langer thuis wonen met DESTIL Homecare > Onze core business is logistiek > Is productiviteit binnen een bedrijf vanzelfsprekend? >TOOLZ 6 - Hoe sterk is jouw (merk)naam? > Rondje DESTIL > What's in a name? > Amarant bij Tilburg - Zuid > Jordens Peters maakt meters > DESTIL heeft een nieuwe visuele identiteit > TOOL 7 - Service > Op pad met keurmeester Paul > TOOLZ 8 samenwerken > Een opMERKelijke terugblik op 2019! > COVID-19 - Dit zijn de maatregelen die DESTIL neemt > Een sprong in het diepe met Timmerman Gert-Jan > Accountmanager van toen en nu > Een dag met onze fietskoerier