What’s in a name?
Per 1 februari verdwijnen de merknamen Laman DEXIS en Nomag. Hiervoor in de plaats komt een wereldwijd sterker merk: DEXIS Netherlands. Benieuwd waarom er wordt gekozen voor een nieuwe handelsnaam? Lees het in deze blog van René Kars, algemeen directeur DEXIS Netherlands.
DEXIS voor de industrie, wereldwijd
Om antwoord te kunnen geven op bovenstaande vraag, gaan we even terug in de tijd. In 2014 kreeg DESTIL BV, dat sinds 2007 een dochteronderneming is van het Franse Descours & Cabaud, de onderneming Laman DEXIS onder haar hoede. Eind 2015 nam DESTIL Nomag over. Dat zijn nogal wat namen bij elkaar en dat hoorden we ook terug vanuit de markt. Klanten begrijpen soms niet wie nou wat doet. Krijgen ze hun artikelen van Laman DEXIS? Van Nomag? Wat is de rol van DESTIL? En hoe verhoudt Descours & Cabaud zich tot dit alles? Dat is wat zich in Nederland afspeelt, want in Frankrijk bijvoorbeeld, is de wirwar nog vele malen groter! Daar bestelt een fabriek in Ile de France bij DC Normandie, een vestiging in de Alpen bij Descours & Cabaud en in de Bourgogne plaatst een regionale fabriek zijn bestelling bij Boutillon of BRIE FGI. Snap jij met deze verschillende namen dat ze bij elkaar horen? Ik ook niet.
DEXIS voor de industrie, wereldwijd
Voor de lokale industrie is dit niet zo’n probleem, maar internationaal opererende bedrijven willen een relatie met een herkenbare partner, ze verwachten eenheid en transparantie. En hoewel alle bedrijven onder de vlag van het moederbedrijf Descours & Cabaud onder dezelfde voorwaarden, normen en waarden de markt bedienen, is dat aan de buitenkant nauwelijks terug te zien. Daarom is er gekozen voor een rebranding van onze belangrijke tak van sport: DEXIS voor de industrie, wereldwijd.
Neem een kijkje op: www.dexis-nl.nl
Nieuwe handelsnaam: DEXIS Netherlands
Als gevolg van de rebranding van alle ondernemingen van Descours & Cabaud wordt de industrie vanaf 1 februari ook in Nederland bediend door DEXIS. De naam én het beeldmerk veranderen in DEXIS Netherlands.
Een eenduidige uitstraling zorgt overal voor herkenbaarheid. Daarnaast schept het wereldwijd opererende bedrijven vertrouwen: Wie zaken doet met DEXIS Netherlands weet wat en hoe hij het krijgt. Daarnaast merken we dat onze internationale klanten steeds meer zaken willen doen met slechts één leverancier wereldwijd. Ze verwachten overal dezelfde voorwaarden en prijzen. Andersom ondervinden ook wij dat we als afzonderlijke landen veel beter kunnen samenwerken op key account niveau. Niet onbelangrijk als je wil winnen in deze markt.
Over DEXIS
DEXIS heeft wereldwijd een omzet van meer dan drie miljard euro, DEXIS Netherlands realiseert hiervan 17 miljoen. We hebben meer dan 660 vestigingen in Europa en de VS. In Nederland heeft DEXIS zes vestigingen: Alkmaar, Amsterdam, Beverwijk, Leiden, IJmuiden en Zaandam.
Tsja, hoe verstandig is het om je merk- of bedrijfsnaam te wijzigen? Lees hier meer over in de meest recente uitgave van TOOLZ, waarin het thema merken centraal staat. Ontvang je de (gratis) TOOLZ nog niet? Meld je dan hier aan!
|
René Kars - Algemeen directeur DEXIS Netherlands |
Ook interessant om te lezen
Het projectbureau van Toen & Nu > De Vestiging Toen & Nu > Internationalisering > Efficiënter werken met afdeling Raam, Deur en Interieur > Het PKVW Keurmerk > De DESTIL Scan App > DESTIL Bouwvrouw > Het ritje van toen naar nu > Interieurbouw bij DESTIL > Ambacht verleden tijd? > De digitale bouwcontainer > Toen en Nu in het magazijn > Letterlijk een kijkje in de keuken > People planet, p... > Waarom loyale klanten belangrijk voor ons zijn en hoe we ze belonen > Samen delen, samen winnen > Langer thuis wonen met DESTIL Homecare > Onze core business is logistiek > Is productiviteit binnen een bedrijf vanzelfsprekend? >TOOLZ 6 - Hoe sterk is jouw (merk)naam? > Rondje DESTIL > What's in a name? > Amarant bij Tilburg - Zuid > Jordens Peters maakt meters > DESTIL heeft een nieuwe visuele identiteit > TOOL 7 - Service > Op pad met keurmeester Paul > TOOLZ 8 samenwerken > Een opMERKelijke terugblik op 2019! > COVID-19 - Dit zijn de maatregelen die DESTIL neemt > Een sprong in het diepe met Timmerman Gert-Jan > Accountmanager van toen en nu > Een dag met onze fietskoerier