Achter de schermen bij DESTIL: Het gereedmaken van een digitale bouwcontainer
DESTIL heeft de afgelopen jaren diverse digitale oplossingen bedacht, waaronder de digitale bouwcontainer. Dit is een omgebouwde zeecontainer, gevuld met alle belangrijke gereedschappen die bij grote bouwwerken voor het grijpen moeten liggen. Maar hoe gaat het gereedmaken van zo’n container eigenlijk? Wij bieden je graag een kijkje achter de schermen. Patrick Maas, merchandiser bij DESTIL én inrichter van de DESTIL digitale bouwcontainers vertelt hierover in deze blog!
Zodra een van mijn collega accountmanagers een contract heeft afgesloten met een klant neemt hij contact met mij op om een datum af te stemmen voor het inrichten van de container. Mijn collega Daniëlle neemt dan contact op met het bedrijf waar de container opgeslagen staat en zorgt ervoor dat de container een dag voor de inrichting op de desbetreffende bouw wordt geleverd. De klant vult een kramerijenlijst in, die gebruikt wordt als inrichtingsorder.
In samenwerking met onze afdeling logistiek zorg ik ervoor dat de order op de dag van inrichting geleverd wordt. Bij iedere inrichting monteer ik nieuw bouwcontainerbeslag (incl. 10 tags) op de container. Het beslag wat ik eraf haal, wordt opgestuurd naar dochteronderneming Wiek de Laat en wordt helemaal nagekeken zodat het weer gebruikt kan worden voor de volgende container.
De container wordt ingericht met de inrichtingsorder zoals de klant eerder heeft aangegeven, inclusief artikelstickers van DESTIL. Via de DESTIL ScanApp kan de klant eenvoudig artikelen van DESTIL vanaf de schapkaartjes en verpakking scannen en bestellen. De bestelling wordt vervolgens in de bekende blauwe bakken aangeleverd door onze chauffeur. Zo blijft de voorraad altijd up-to-date.
Als het werk klaar is neemt de accountmanager of klant contact met mij op om een afspraak te maken om de container leeg te halen. Alles wat nog in de originele verpakking zit, nemen we retour. Hier komt een creditnota van. De digitale bouwcontainer reduceert de faalkosten aanzienlijk want door de digitalisering kan er maar weinig fout gaan. Bovendien hoeft de medewerker niet meer van de bouwplaats, komt er minder bouwverkeer naar de bouwplaats en vermindert de afvalstroom. Een investering die zich dus snel terugverdient!
|
Patrick Maas - Merchandiser |
Ook interessant om te lezen
Het projectbureau van Toen & Nu > De Vestiging Toen & Nu > Internationalisering > Efficiënter werken met afdeling Raam, Deur en Interieur > Het PKVW Keurmerk > De DESTIL Scan App > DESTIL Bouwvrouw > Het ritje van toen naar nu > Interieurbouw bij DESTIL > Ambacht verleden tijd? > De digitale bouwcontainer > Toen en Nu in het magazijn > Letterlijk een kijkje in de keuken > People planet, p... > Waarom loyale klanten belangrijk voor ons zijn en hoe we ze belonen > Samen delen, samen winnen > Langer thuis wonen met DESTIL Homecare > Onze core business is logistiek > Is productiviteit binnen een bedrijf vanzelfsprekend? >TOOLZ 6 - Hoe sterk is jouw (merk)naam? > Rondje DESTIL > What's in a name? > Amarant bij Tilburg - Zuid > Jordens Peters maakt meters > DESTIL heeft een nieuwe visuele identiteit > TOOL 7 - Service > Op pad met keurmeester Paul > TOOLZ 8 samenwerken > Een opMERKelijke terugblik op 2019! > COVID-19 - Dit zijn de maatregelen die DESTIL neemt > Een sprong in het diepe met Timmerman Gert-Jan > Accountmanager van toen en nu > Een dag met onze fietskoerier