toolz 8

Beloof niet te veel dan hoef je het ook niet na te komen, toch?

“… maar ik beloof niets.” Hoe vaak wordt je iets gevraagd waarop je deze uitspraak als antwoord geeft? Waarschijnlijk vaker dan je door hebt. Lang geleden is deze uitspraak erin geslopen. Toen werkte het blijkbaar zo: beloof niet te veel, dan hoef je het ook niet na te komen, toch?

Elke verkoop is een belofte

Belofte maakt schuld, dat kunnen we allemaal beamen. Elke verkoop kun je zien als een belofte en dus kun je in deze tijd geen zaken meer doen zonder te beloven. Vooral online worden er stapels met beloftes gemaakt. Als klant willen we graag tot middernacht kunnen bestellen en dan het liefst ons pakketje de volgende dag geleverd krijgen. Wanneer we vinden dat we te veel moeten betalen dan gaan we verder kijken. Als bedrijf moet je dus aan deze ongeschreven regels voldoen: je maakt de belofte dat je deze verwachting nakomt.

Bepalende factoren om je belofte na te komen

Om beloftes daadwerkelijk na te komen moet het hele proces dat eraan vooraf gaat vlekkeloos verlopen. Je kunt hierbij denken aan: Klopt de artikeldata? Is er wel voldoende voorraad in huis, zo niet heeft de leverancier dit dan wel op voorraad? Kunnen zij die nog op tijd aanleveren? Is er genoeg mankracht op de werkvloer om de order te picken. Gaat de vervoerder wel tijd de weg op om het pakket te leveren? Staat er geen kilometerslange file op de A1? Is de vervoerder überhaupt wel in staat om bij je te leveren? Allerlei factoren die bepalen of we onze belofte kunnen waarmaken. 

Samenwerken is key

In TOOLZ #8 lees je hoe de hele keten met elkaar samenwerkt en hoe we onze beloften waarmaken om dit proces zo vlekkeloos mogelijk te laten lopen. Je leest hoe een mooie samenwerking heeft geleid tot een enorm succes en over hoe de term ‘samenwerken’ leidt tot een nieuw winkelconcept in Amsterdam . Ook de ontwikkelingen in BIM kunnen bijdragen aan het stroomlijnen van het samenwerkingsproces: een gezamenlijk systeem waarin bouwer en onderaannemer de handen ineen slaan om het perfecte eindproduct te waarborgen. Ligt jouw interesse meer bij veiligheid in je werkomgeving en ben je benieuwd hoe dit aansluit op het thema van deze editie? Of wil je gewoon meer weten over dit alles? Je leest het in TOOLZ #8.

Meer TOOLZ?

Nieuwsgierig naar TOOLZ? Wil je dit magazine 2x per jaar gratis ontvangen? Meld je hier aan en we sturen het je toe.

Rene Kars

René Kars - Algemeen Directeur