Na Laman en Nomag is DESTIL aan de beurt
DESTIL krijgt nieuwe visuele identiteit
Misschien is het u al opgevallen: DESTIL heeft een nieuwe huisstijl. Wat blijft is de kleur blauw als onderdeel van de visuele identiteit. Wat verandert, is het beeldmerk. René Kars: “Deze nieuwe visuele identiteit biedt wereldwijd helderheid.”
Vandaag is de aftrap van het doorvoeren van de nieuwe huisstijl. Binnenkort rijden de eerste vrachtwagens in de nieuwe huisstijl rond en wordt de belettering op de vestigingen aangepast. Ook presenteert Willem II komende weken het nieuwe shirt waar het logo van de hoofdsponsor pontificaal op staat. De komende tijd wordt de nieuwe identiteit dus gefaseerd doorgevoerd.
Nieuwe huisstijl
René Kars kan zich voorstellen dat voor klanten uit de bouwbranche de organisatiestructuur van DESTIL wat ingewikkeld is na alle overnames. René Kars: “DESTIL is sinds 2007 onderdeel van Descours & Cabaud. Prolians is de bouw-tak van ons Franse moederbedrijf. Als gevolg van de rebranding van alle ondernemingen van Descours & Cabaud wordt de bouwbranche straks in Nederland bediend door DESTIL Prolians.”
Ook dochteronderneming aan de beurt
“Wiek de Laat Beveiliging is een dochteronderneming van DESTIL B.V. Echter, is dat aan de visuele identiteit niet te zien. Daar komt vanaf nu een einde aan.” Ook Wiek de Laat Beveiliging zal namelijk een Prolians make-over ondergaan. De restyling van de merknamen is volgens René Kars vergelijkbaar met de branding van alle uiteenlopende activiteiten van Carrefour. “Met een simpel logo, uitgevoerd in verschillende kleuren schept Carrefour eenheid in de verscheidenheid aan bedrijven. De letter C in het gekantelde vierkantje komt terug bij de supermarkt, benzinepomp én bezorgservice. Wat de drie onderscheidt zijn de kleuren in het logo. Onze merknamen, zoals DESTIL, DEXIS, Kroon en Wiek de Laat, positioneren we vanaf nu in gelijke beeldmerken, uitgevoerd in verschillende kleuren. Met de nieuwe visuele identiteit creëren we helderheid en eenheid.”
Dit verandert niet:
- DESTIL blijft onderdeel van Descours & Cabaud
- De tenaamstelling op de documenten die u van ons krijgt blijft DESTIL B.V. te Tilburg
- De bankgegevens en het KvK-nummer blijven gelijk
Voor vragen over de wijziging in de huisstijl kunt u contact opnemen met de marketingafdeling van DESTIL, 013 465 3000.
Over Descours & Cabaud
Het Franse Descours & Cabaud acquireert vooral familiale bedrijven. Dat is een van de redenen dat de overgenomen ondernemingen hun sterke (familie)naam veelal behouden. Na de overname van DESTIL in 2007 opereren we nog steeds onder dit sterke merk in Nederland. Ook de visie lokaal groot en tegelijkertijd internationaal sterk brengt het moederbedrijf in de praktijk bij overnames. Deze visie draagt DESTIL ook zelf uit bij overnames in een specifieke branche. Zo varen DEXIS, Kroon en Wiek de Laat ook onder hun eigen vlag terwijl ze zich gesteund zien door DESTIL B.V. en de moederorganisaties Descours & Cabaud. Net als DEXIS en DESTIL zullen ook Kroon en Wiek de Laat in de nieuwe visuele identiteit meegaan."
|
René Kars - CEO DESTIL |
Ook interessant om te lezen
Het projectbureau van Toen & Nu > De Vestiging Toen & Nu > Internationalisering > Efficiënter werken met afdeling Raam, Deur en Interieur > Het PKVW Keurmerk > De DESTIL Scan App > DESTIL Bouwvrouw > Het ritje van toen naar nu > Interieurbouw bij DESTIL > Ambacht verleden tijd? > De digitale bouwcontainer > Toen en Nu in het magazijn > Letterlijk een kijkje in de keuken > People planet, p... > Waarom loyale klanten belangrijk voor ons zijn en hoe we ze belonen > Samen delen, samen winnen > Langer thuis wonen met DESTIL Homecare > Onze core business is logistiek > Is productiviteit binnen een bedrijf vanzelfsprekend? >TOOLZ 6 - Hoe sterk is jouw (merk)naam? > Rondje DESTIL > What's in a name? > Amarant bij Tilburg - Zuid > Jordens Peters maakt meters > DESTIL heeft een nieuwe visuele identiteit > TOOL 7 - Service > Op pad met keurmeester Paul > TOOLZ 8 samenwerken > Een opMERKelijke terugblik op 2019! > COVID-19 - Dit zijn de maatregelen die DESTIL neemt > Een sprong in het diepe met Timmerman Gert-Jan > Accountmanager van toen en nu > Een dag met onze fietskoerier