Retourneren
Aan welke voorwaarden moet een retourzending voldoen?.
Producten afwijkend van voorraadartikelen, op maat gezaagde artikelen en alle overige maatwerk producten kunnen niet retour gestuurd worden.
Producten mogen retour mits;
- Het product niet voor je bewerkt is, zoals bedrukt of op maat gemaakt;
- Het product niet tot stand is gekomen overeenkomstig vanuit de specificaties van de koper;
- Het product geen houdbaarheidsprotocol bevat, producten die dat wel bevatten worden niet retour genomen;
- De verpakking van het product onbeschadigd is en het product in de originele verpakking zit;
- Het product compleet is;
- Het product ongebruikt is;
- Het geen speciaal besteld artikel is wat niet in het standaard assortiment van DESTIL Prolians voorkomt;
- Er gespecificeerd kan worden welke artikelen van welke facturen of pakbonnen retour gestuurd worden;
- Het retourpakket voorzien is van een retournummer.
Voor het retourneren, ruilen of repareren van kleding en PBM’s zijn speciale regels waar je rekening mee moet houden:
- Retourneren van nieuwe kleding kan alleen als het niet gedragen is en niet voorzien is van een logo;
- Kleding moet altijd gewassen zijn als deze gerepareerd moet worden;
- Veiligheidsschoenen dienen schoon aangeboden te worden voor reparatie
Binnen welke termijn mag ik een artikel retour sturen?
Tussen de aankoopdatum en de retourdatum van een voorraadartikel mag niet meer dan twee maanden zijn verstreken. Is dat wel het geval, dan brengen wij 30% kosten in rekening. Voorraadartikelen mogen tot zes maanden na aankoopdatum geretourneerd worden, daarna wordt het retour niet meer geaccepteerd mits anders is afgesproken met de verantwoordelijke Accountmanager. Op het moment van het retour sturen dient het retour te sturen artikel een voorraadartikel te zijn.
Welke kosten zijn verbonden aan het retour sturen van artikelen?
De retourzending is gratis, alleen in de volgende gevallen berekenen we retourkosten:
- 30% retourkosten als het geen voorraadartikelen voor DESTIL zijn die wel terug naar de leverancier gestuurd kunnen worden (voorraadartikelen zijn te herkennen aan het DESTIL-garantietekentje op de factuur en de orderbevestiging); Dit binnen de gestelde termijn van twee maanden;
- 30% retourkosten voor voorraadartikelen als de zending tussen de twee en zes maanden na de aankoopdatum retour wordt gestuurd;
- Speciaal bestelde artikelen buiten het assortiment kunnen niet geretourneerd worden.
Mag ik een artikel ruilen?
Wil je een artikel ruilen? Dan kun je het ontvangen artikel retourneren, mits het artikel voldoet aan de voorwaarden voor retourneren (zie Hoe stuur je een artikel retour) en vervolgens kun je zelf het juiste artikel bestellen.
Ik mis iets in mijn bestelling. Wat nu?
Is je bestelling niet of onvolledig geleverd, dan vinden wij dat natuurlijk erg vervelend. Laat dit dan wel binnen vijf werkdagen na je bestelling weten aan onze klantenservice. Binnen die termijn kunnen we namelijk nog gedegen onderzoek verrichten om te achterhalen waar het mis is gegaan. Blijkt dat er iets fout is gegaan bij ons of bij de levering, dan zorgen we er uiteraard voor dat jouw bestelling alsnog zo snel mogelijk en compleet wordt geleverd.
Hoe stuur je een artikel retour?
Als je een artikel retour stuurt moet hier altijd een retournummer voor aangemaakt worden. Dit regel je gemakkelijk en snel via https://www.destil.nl/mijn-account/retouren. Houd je ordernummer bij de hand. Je krijgt meteen inzicht in de artikelen die retour kunnen en eventuele retournamekosten. Na akkoord ontvang je direct een retourlabel.
Alle uit voorraad leverbare DESTIL garantie-artikelen kunnen in de originele verpakking (mits onbeschadigd en ongebruikt) retour worden genomen. Artikelen aangeduid met een D zijn DESTIL garantie-artikelen, wij bieden op deze artikelen één jaar garantie. Tussen de aankoopdatum en de retourdatum mogen niet meer dan twee maanden zijn verstreken. Is dat wel het geval, dan brengen wij 30% kosten in rekening.
Wanneer binnen 5 werkdagen een nieuwe zending ingepland wordt op hetzelfde adres, dan neemt de chauffeur de retour direct mee. Mocht er binnen 5 werkdagen geen nieuwe zending op hetzelfde adres ingepland worden, dan plannen we alsnog een aparte retouropdracht in. Deze opdracht wordt redelijkerwijs ingepland tegelijkertijd met een nieuwe levering. Zonder retourbon kan onze chauffeur geen goederen retour nemen.
Het is bij bestellingen in handzame dozen tot max. 23kg ook mogelijk om de retour gratis aan te bieden bij een pakketpunt via ons antwoordnummer. Zorg er dan wel voor dat het retourlabel duidelijk op de doos wordt geplakt.
Het is ook mogelijk om je artikel te retourneren bij één van onze vestigingen onder vermelding van het ordernummer en pakbon- of factuurnummer.
Kom je er niet uit, neem dan contact op met onze Customer Service op telefoonnummer 013-4653018 of via e-mail [email protected]
Wat is de status van mijn retourzending?
Retouropdrachten worden altijd binnen twee weken afgehandeld. Voor vragen over de status van een retourzending kun je contact opnemen met DESTIL Customer Service, [email protected] of (013)4653018, onder vermelding van je retournummer.
Wanneer ontvang ik een creditfactuur of krijg ik mijn geld terug van een geretourneerde of geannuleerde bestelling?
Binnen 1 week na ontvangst van de geretourneerde artikelen ontvang je een creditfactuur en wordt het eventueel teveel betaalde bedrag teruggestort.